Automatyzacja i samoobsługa – dwa kluczowe słowa dla rozwoju branży retail
Inteligentne wózki samoobsługowe, autonomiczne sklepy, systemy wspierające procesy sprzedażowe. To rozwiązania, które upowszechnią się w branży detalicznej w ciągu kilku najbliższych lat. Nie ulega wątpliwości, że postępująca automatyzacja stanowi przyszłość retailu zaś bezobsługowy model sprzedaży będzie wkraczał w kolejne sektory i obszary. Nic w tym dziwnego, bowiem obydwa trendy wydatnie przyczyniają się do obniżenia kosztów operacyjnych, bez konieczności rezygnacji z najwyższej jakości doświadczenia konsumenta. Innowacyjne narzędzia i rozwiązania dla retailu zdejmują część obowiązków z pracowników, organizują je lub ułatwiają ich realizację. Dzięki nim wiele czynności można uprościć, przyspieszyć i wyeliminować możliwość popełnienia błędu. Ponadto nowe technologie pozwalają także bardziej wydajnie monitorować stany magazynowe, optymalizować łańcuchy dostaw, czy wreszcie zbierać niezwykle cenne dane sprzedażowe.