Nawigacja

Modelowy Sklep

wg projektu Ewy Gawroniak-Olejniczak, ego-studio shop design

wizualizacje Modelowego Sklepu 2019 poniżej

"DELIKATESY"

Sklep trochę zapomniany przez inwestorów teraz cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Chcemy pokazać Państwu jak może wyglądać taki sklep i jakim założeniom powinien sprostać. Dzisiaj alternatywą dla sieci dyskontowych stają się sklepy oferujące produkty z wyższej półki, zapewniające dostęp do towarów najwyższej jakości od sprawdzonych dostawców, oferujące produkty lokalnych regionalnych producentów. Obserwujemy, że od kilku lat zmienia się postrzeganie procesu zakupowego przez klienta. Klient staje się bardziej wymagający, świadomy swoich oczekiwań a jednocześnie ma coraz mniej czasu na zakupy.

Na co musimy zwrócić szczególną uwagę projektując współczesny sklep w segmencie delikatesowym?

Po pierwsze: ścieżka klienta. Każda grupa klientów ma inne oczekiwania odnośnie asortymentu, procesu zakupowego i czasu jego trwania. Kluczem do sukcesu może być precyzyjne zdefiniowanie potrzeb wszystkich naszych klientów oraz połączenie ich na wspólnej powierzchni. Prawidłowe ustawienie sali sprzedaży w zależności od możliwości jakie daje powierzchnia sklepu stanowi pierwszy krok w projektowaniu. Dzięki dobrze przemyślanej ścieżce klienta oszczędzamy czas i zapewniamy poczucie komfortu podczas zakupów.

Po drugie: ekspozycja produktów czyli podział na grupy asortymentowe. Zadaniem sklepu  delikatesowego jest położenie właściwych akcentów na: świeżość, zdrową ekologiczną  żywność, tradycję czy wyselekcjonowane produkty regionalne. Szczególne znaczenie ma  zadbanie o tzw. usługi komplementarne, które wykraczają poza tradycyjną sprzedaż. Mam  na myśli ofertę jedzenia na wynos, małą gastronomię czy miejsce, gdzie sami możemy  podgrzać zakupione dania. Zapach kawy, świeżego pieczywa wypiekanego na miejscu  działa na klienta jak magnes. W tych sklepach nie możemy także zapomnieć o promocjach, produktach impulsowych i  promocji paletowej. W sklepie modelowym pokażemy jak w prosty sposób utrzymać nad  nimi kontrolę dedykując odpowiednie miejsca i projektując meble przeznaczone dla  promocji aby zapanować nad chaosem tak dobrze znanym nam z dyskontów.         

Po trzecie:  indywidualne podejście do projektu – każdy sklep powinien wyróżnić się na tle konkurencji jeśli chce osiągnąć sukces. Z mojego doświadczenia wiem, że tylko po prawidłowej analizie 2 pierwszych punktów możemy rozpocząć budowanie wizerunku Marki, ponieważ dopiero wtedy wiemy kto jest naszym odbiorcą i jakich argumentów powinniśmy używać w komunikacji z klientem. W indywidualnych projektach decyduje element zaskoczenia. Możemy odwołać się  zarówno do tradycji jak i do obowiązujących trendów. Klient w naszym sklepie ma poczuć się komfortowo, mieć wszystko na wyciągnięcie ręki.

Zadaniem współczesnego sklepu jest zapewnienie klientowi komfortu i wygody zakupów, zaoferowanie więcej niż może dać konkurencja i przekonanie go, aby został z nami na dłużej. Nie obawiajmy się czerni i grafitu, ponieważ w połączeniu z jasnym drewnem wcale nie budują dystansu tylko przytulne wnętrze. Nie boimy się  także kolorów, które pozytywnie wpływają na proces zakupowy. Ważne jest, aby sprostać indywidualnym potrzebom naszych klientów. Projektując każdy nasz sklep podążanie za trendami rozumiemy także jako dbanie o nasze środowisko i zdrowie a przede wszystkim zwrócenie uwagi na potrzeby osób starszych.

Podczas naszych wykładów oraz w czasie spotkań indywidualnych z Państwem pokażemy nasze ostatnie realizacje, które będą odpowiednią ilustracją do opisanych wcześniej założeń projektowych. 

architekt wnętrz
Ewa Gawroniak- Olejniczak

tel. 603-994-025
ewa @ego-studio.pl
www.ego-studio.pl

 

W sprawie udziału w projekcie informacji udziela Wojciech Smoktunowicz
tel. 883-773-306, wsmoktunowicz@ecppolska.pl

1

2

3